Nová Škoda Fabia dosáhla vynikajících výsledků v rozsáhlých nárazových a bezpečnostních testech organizace Euro NCAP. I přesto, že byla hodnotící kritéria těchto testů v roce 2020 opět zpřísněna, získala čtvrtá generace tohoto úspěšného modelu 78 % maximálního možného počtu bodů. Nová FABIA patří k nejbezpečnějším vozům ve své třídě, protože získala 85 % maximálního počtu bodů za ochranu dospělých cestujících a 81 % za ochranu dětí. V obou oblastech tak dosáhla skvělého výsledku. Nová FABIA tím pokračuje v působivé sérii špičkových hodnocení modelů značky ŠKODA. Od roku 2008 získalo všech 14 testovaných vozů značky ŠKODA nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení.
Škoda Fabia je vybavena až devíti airbagy a poprvé nabízí na přání kolenní airbag řidiče a zadní boční airbagy. Bezpečné upevnění dětských autosedaček zajišťují systémy uchycení Isofix a TopTether, které jsou pro sedadlo spolujezdce a vnější zadní sedadla součástí standardní výbavy.
Platforma MQB A0 přináší nejen vysokou torzní tuhost karoserie díky tomu, že je téměř 80 % použitých komponentů z vysokopevnostní oceli, ale také poprvé umožnila použití sedmi nových asistenčních systémů. Patří mezi ně například Asistovaná jízda 2.0, která sdružuje adaptivní tempomat (ACC), Asistent jízdy v pruzích (Lane Assist) a Rozpoznávání dopravních značek, které umožňuje automatickou podporu podélného a příčného vedení vozu. FABIA dále nabízí Asistenta změny jízdního pruhu (Side Assist) a Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů. Během parkování pomáhají řidiči na přání dostupné Automatické parkování, Asistent pro manévrování (Manoeuvre Assist) a zadní parkovací kamera.
European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) je sdružení ministerstev dopravy, automobilových klubů, svazů pojišťoven a výzkumných ústavů z osmi evropských zemí, založené v roce 1997. Konsorcium má sídlo v belgické Lovani (Leuven). Provádí bezpečnostní testy aktuálních modelů a hodnotí jejich aktivní a pasivní bezpečnost. V uplynulých letech se testy postupně zpřísňovaly a nyní zahrnují několik scénářů kolizí. Zatímco dříve se hodnotily výhradně výsledky nárazových testů, dnes se do výsledku stále výrazněji promítá i hodnocení aktivních bezpečnostních a asistenčních systémů.